Ikväll blir det konsert

Japp nu händer det! Jag får äntligen utnyttja min musik-kategori. Det är ändå väldigt konstikt att jag inte gjort det än :S Kanske för att jag har kommit in i en annan fas sedan gymnasiet då allt handlade om musik. Jag älskar verkligen musik och har hållt på med det själv i typ hundra år! Min plan är även att jobba med det, jag har ju som sagt sökt in till music business program på MI i USA :D

I alla fall så frågade jag min bror vad han skulle hitta på ikväll, då sa han att han skulle på konsert. Han går på rätt mycket spelningar och oftast med med kompisar men ibland går han även själv vilket han skulle göra ikväll. Sedan när vi åt lunch så fragade han faktiskt om jag ville föjla med och jag tänkte why not? Så nu ska jag på konstert på ett ställe som heter Fängelset, ingen aning. Själva bandet har jag heller aldrig hört talas om, det är tydligen ett franskt metalband som heter Alcest. Fick även låna skivan nu så jag sitter här och lyssnar in mig. Han sjunger på franska men det hör man knappt, som tur är för jag gillar inte franska :P Musiken är ganska lugn och skön, eller som min bror beskrev den: harmonisk. Det ska bli kul att se dem eller honom live ikväll!

Här är självklart en bild!


(Skivans omslag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0