FINALS!

Nu är sista veckan kommen. Jag mår sjukt dåligt just nu. Har avklarat 2 av 8 prov än så länge. Det gick ganska bra på det första och lite mindre bra på den andra men jag ska nog klara mig i dom kurserna. Man betygsätter lite annorlunda här borta. Man fåf poäng för närvaro, går man på alla lektionerna har man redan kammat hem 30 poäng, gör man alla läxor "assignments" får man 20 poäng, alla rätt på midterms= 10 poäng och alla rätt på finals ger 40. Lets say that I already have ca 58 poäng i båda kurserna vilket innebär att jag bara behöver 12 poäng för att få godkänt (70= godkänt), ärligt talat så fick jag nog lite mer än så, kanske kan hoppas på B i betyg i alla fall. Sjävlklart vill jag ha A i alla kurser, speciellt i dom som inte ens är svåra. problemet är att vi har 9 kurser på tre månader så man har lixom inte plats för all den informationen i hjärnan om man inte är missbildad och född med en för stor hjärna....Men det suger faktiskt för jag känner att jag hade kunnat få alla rätt på dessa proven om det inte var för att man måste plugga hundratusen andra saker.

Jag är skitnervös inför Computers in business, Personal mangement och Law proven. Excell och jag är inte goda vänner och vi har ingeting gemensamt, möjligtvis polly. Jag fick underkänt på Personal mangemet midterm, mest på grund av att våran lärare är rätt flummig, men nu har jag fattat grejen så det ska väl gå rätt bra, men jag måste ju fixa lite extra många poäng om jag ska överleva. Law tänker jag inte skriva någonting om!

Emelie var här i helgen :) Har inte hängt med henne på 100 år men inte fick man njuta av den lyckan allt för mycket. När vi skulle åka på julhandlingtripp vart hennes bil inte kvar i garaget! Underbar känsla :( Henne bil hade blivit bortbergad eller towed away som man så fint säger. Här hos mig har vi ett stort garage med gästparkering där våra polare alltid ställer sog när dom häslar på. Efter klockan 9 på kvällen måste man ha ett gäst pass. Problemet är bara att skrivare nere i vårt "internet café" var ur funtion och kontoret hade stänkt när hon komhit så vi kunde inte skriva ut något jävla pass. Connors gode vän Mooney har sovit över två gånger utan pass och klarat sig fint (ungjävel) och Emelie har gjort det en gång tidigare så vi tänkte helt enkelt "det är sjukt lugnt" I HELVETE HELLER! Det kostade bara 200 $ (1400kr) att hämta ut biljäveln. Jag hade ju inte koll på att dom kör iväg bilen här, trodde att man fick böter eller så. Hahahahaha jag är så jävla urblåst ibland va!


Nu ska jag läsa igenom lite anteckningar inför morgondagens äckelprov! Ha det gött och njut av lite bilder som Emelie gav tillbaka:


Våra grymma tripp till Santa Barbara på Halloween


Soffmyyys


Photo shoot on my roof!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0