Luciafirande i L.A

Men tjabba :D

I helgen vart det en blandling av sjukdom, pluggeri, jordgubbsvin, lussebullar, luciafirande och julshopping!

Varje år här i L.A så är det en dam eller två från svedala som annordnar ett litet svenskt jul/lucia event. Jätte mysig må jag säga! I år var Emelie med som tärna i luciatåget och det gick ju inte att missa! Jag och Lara kämpade oss dit genom den underbara CA trafiken, kom lite sent men bättre det än att inte komma alls.

Det var väldigt ovant att höra så mycket svenska på samma gång, fast jag tror nog att Lara var den mest förbryllade av oss.

Det var svensk julmarknad, typ sån dom har på liseberg med massa hemmagjorda prylar som inte en jävel vill ha men dom hade även köttbullar, glögg och ärtsoppa! Jag lyckades hitta mitt svenska favoritgodis Tuttu Frutti och Marabou Grädd Nougat men gladast blev jag nog när Emelie bjöd på lussebullar :)

Enligt Emelie så vart det en del kändisar som besökte eventet under dagen, själv fick jag bara se en glimt av Hollywoodfrun Isabel Adrian med sin dotter och assistent. Riktigt tjusiga damer :)


Nu är det ju inte långt kvar tills min första quarter är över och för alla där ute som inte har vet så kommer ju jag hem till jul, hur underbart är inte det? Allas högsta önskan, årets julklapp och dommedagens räddning. Den 20 december återvänder jag för en 9 dagars vistelse i mitt gamla hemland. Alla är varmt välkomna att möta mig på Landvetter, jag återkommer med tid och dress code....



Min kamera är skrämmande bra!


Så jäkla roligt hade vi!


Taket



Också avslutar vi med lite sång:


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Så vackert man får faan ta mej tårar

2011-12-06 @ 21:00:12
Postat av: vix

Just det! Lucia får man inte glömma ju...



MEN HALLÅ ÄR DU HEMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMA UNDER JUL???? Jag med ju : D Vi ska lätt ses!!!!! Vad har du planerat hittills? När har du tid för mig?

2011-12-06 @ 22:35:16
URL: http://minnievictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0