Fotbollskväll

Jag är ett stort Barca-fan men följer även våran svenska stjärna i AC Milan.


Dagens första match: AC Milan- Parma på San Siro. Serie A.

      

Första halvlek var galet bra, Milan gjorde två sagolika mål med fantastiska framspel. Första målet stod Zlatan för den fina pasningen in till Seedorf som langade in den bakom Parmas målvakt Mirante. Andra målet var i liknande stil men då var det Gattuso som stiligt skickade bollen till Cassano som gör 2-0! Andra halvlek hann jag tyvärr inte se så mycket av men min käre far vrålade till varje gång det blev mål, han fick vråla två gånger. Först när inhoppade Robinho nätade, och sedan när Robinho nätade...igen! Matchen slutade 4-0 till Milan och NÖJD är ordet för detta!



Dagens andra match: Sporting Gijón- FC Barcelona i Gijóng. La Liga.


   





Den här matchen hann jag tyvärr bara se de sista 20 minuterna på, vilket dock innebar att jag fick skåda David Villas sköna kviteringsmål. Messi kämpade som ett djur innan han fick bollen för sig själv och kunde lägga fram den till Villa som i sin tur chippade den lite snyggt över Sportings målvak och in i mål. Målskytten var sparsam med sitt målfirande i respekt som sin galma klubb, just det: Sporting Gijón. allmänt i matchen så tyckte jag att det gick rätt trög, Barca har ett underbart passningspel men idag vart det mycket slarv och missföstånd. Messi som för övrigt är min absoluta favoritspelare i världen såg på långt håll nyklipplt ut men så var dessvärre inte fallet men han é go ändå :p. Matchen slutade i alla fall 1-1 vilket innebär att Barca missar 3 viktiga poäng och får nöja sig med 1, osköönt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0