Gymkort och Lisebergskort

God morgon!

Det har gått några dagar och det har hänt lite saker i mitt halvspännande liv. Jag börjar med tisdagens äventyr. Först jobbade jag tre rimmar vilket kändes ganska skumt eftersom jag har jobbat massa tiotimmarspass det senaste. Sedan Tog jag mig tillbaka till Mölnlycke för att skaffa mig ett gymkort :) Och är det inte typiskt mig att skippa det här med information? I alla fall när jag kom dit uptäckte jag att sportlife där jag bor för det mesta är obemannat, jag kom dit lite innan tre och det skulle komma personal kl fyra. Sjukt irriteande när man har bråttom hem...Jag gick å satte mig på biblioteket, lånade hem två böcker på engelska som verkar helt lika dana. därav lånade jag två för att försöka komma fram till vilken som verkar bäst :) När jag väl kom in på gymet gick allting smidigt och snabbt så jag kundet börja ta mig hemåt. Och när jag kom hem hade jag ca tjugo minuter på mig att duscha och bli snygg för jag skulle på Liseberg med jobbet. FEMKAMP! Jag var astaggad för jag har alltid velat göra det. Vi möttes utanför stora ingången och då överraskades jag med ett lisebergskort :D Själva femkanpen var väldigt rolig men det gick inte så bra för vårat lag, förlorade alla grenar :/ och jag personligen var helt klart urdålig. Vi åt sedan på tyrolen eller vad det heter och maten va gooo! men det var ett band som spelade blåsinstrument på högsta volym så man kunde knappt snacka med varandra och det förstörde typ hela middagen. Kvällen avslutades på Babar. rätt sunkigt men men.

Och nu till onsdagen! Dagen då jag skulle inviga mitt nya gymkort. åh fy Fan vilken besvikelse. Som sag är gymet ofta obemannat och det var just då när jag skulle ta mig en första vända. När jag kommer dit, astaggad och inte har all tid i världen för att jag ska jobba så funkar inte mitt jävla kort! Då ringer jag ett nummer som står på dörren som man ska ringa om man inte kommer in. En kille svarar och säger sedan att det tar ca en timme för någon att komma dit och hjälpa mig, ojj fan va braaa! tänkte jag. Sedan kom en snubbe som skulle kolla över lokalen men han hade fått ett kort som bara funkar i Göteborg så han kom inte heller in. Det var en stackare där inne och jag hade försökt tidigare att knacka men han kom aldrig, jag var osäker också för man kan bli avstängd om man släpper in andra som inte har kort och han kan ju inte veta att jag verkligen köpte ett dagen innan :s Men i alla fall så öppnade han efter ett tag när han såg att vi stod där lite lätt förtvivlade.
gymet i sig var asgrymt, allt var helt nytt och några av springbanden hade tv-skärmar :) tillslut fick jag träna :) Men nu måste jag vänta tills på lördag för det är enda dagen kan jag vara där när det finns personal...



Jag köpte det här kortet, Allkort för sommaren. Tyckte det passade bra för jag vill inte dra till med ett kort som jag måste betala för när jag åker bort och inte kan använda det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0