Matlåda

Tja fan!

Idag är jag ledig och det är sköönt, jag är ledig imorgon också:) Idag har jag varit ute och sprungit men det gick väldigt trögt fram. Har inte hunnit springa på några dagar så har tappat lite kondis. Dock står jag fast vid mitt springatvågångeriveckan-avtal, tror att jag är inne på 6:e veckan nu! Hoppas att jag ska kunna få in tre gånger snart men det ser mörkt nu, jobbar ju heltid och sånt då blir man trött, i alla fall i början. Jag har ju jobbat 11-19 tre dagar irad nu på BK och visst, jag har jobbat långa pass innan men inte så många irad så jag känner mig lite trött och klen men jag vänjer mig nog snart och då kommer jag att orka springa flera mil varje dag efter jobbet, NOT! Hehe men i alla fall back to the shit I've done today:) Matlådor är nog som börjar gå åt i mängder här hemma, mamma ska ha, Brorsan ska ha och jag ska haa! Så idag har jag tagit mig an att förbereda lite käk som jag ska lägga i våra ica-maxilådor, ni vet dem som INGEN har just nu...Alla, verkligen alla har dem och det är jobbigt. Jag lagade tacopaj, men inte med vanlig pajbotten utan med tortillabotten:) Asfräkt eller hur?



Så här gör man:

Bryn en halv gullök, bryn sedan köttfärsen och häll i lite vatten och en påse taco-kryddmix, lite salt och peppar. Bladna i tärnade färska tomater, lite grädde och lite creme fraisce och låt det koka ihop en stund. Ta ca 4 torillabröd och "klä" pajformed med dem, häll sedan i köttfräsröran i formen stoppa in pajen i ugnen i en kvart på 200 grader.När det har gått en kavrt ta ut pajen och lägg på massa ostskivor och tomatskivor och ställ in den igen. låt stå i drygt fem minuter til:)

Jag har inte provsmakat den än så jag vet tyvärr inte om den är ätbar...


Imorgon är jag också ledig och då ska jag in till statsbiblioteket för att söka stipendier och sedan ska jag fika med Amanda!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0