Min stora feta praktikplats

Hej hopp!

Igår hade jag min första riktiga dag på praktiken, det var även mitt första event i världshistorien.

Jag kom dit kl 9 på morgone som bestämt, gick runt lite, satt på en stol tog emot lite prylar och hälsade på lite volontärer. Kl 10,30 kom en av de ansvariga förbi, det var ju tevligt :) Vi började med att hämpa massa stänger och gardiner till gången där röda mattan skulle vara. sedan gjorde vi iordning "the goodie bags". Vi skulle göra 250 st, det känddes som 100000 men vi klarade det! Det jobbigaste var att det kom folk under hela dagen och lämnade saker som skulle vara i påsarna så vi fick hela tiden lägga till dem i alla påsar som redan var klara :(

I påsarna fanns det:
en musiktidning,
massa visitkort,
klistermärken,
8 CD skivor med helt okända artister,
body scrub, body lotion,
lip balm,
handsprit,
en brownie,
en plastpåse,
gitarrstänger i neon,
en liten bok.

Kanske glömde av något där men det var en jävla massa i alla fall :)

När eventet väl drog igång så satt jag vid ingången och chechade in alla som var nominerade plus deras vänner/familj och visade dem vidare till röda mattan eller VIP avdelningen, tyvärr var det inga coola kändisar på vårat event...Där satt jag i tre timmar eller så, sen när jag kom in så fick jag uppgiften att vakta priset till vinnaren (en tavla med svart ram) inget speciale. Varje person som vann kom backstage till mig, blev intervjuvade med priset i handen, sedan gav dom till baka priset till mig så att jag kunde "låna ut" det till nästa vinnare. Varjer vinnare kommer att få sitt eget pris senare med deras namn ingraverat.

I slutet kom väldigt många vinnare samtidig så styrde jag upp något slags led så att alla blev intervjuvade i rätt ordning. Jag var asbra på det!



Det var en lång dag, vi åt bara en gång så jag dog nästan de sista timmarna men när jag väl fick gå hem kvart i 12 slank jag in på MCD och köpte med mig en asgo kycklingburgare och en smoothie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0