Studieteknik

Idag har jag inte haft några lektioner vilket är skönt, men helt ledig är jag inte. Jag har redan fått en del läxor, nästan allt är läsläxor och det tar tid för mig att läsa igenom alla dessa sidor med krångliga ord ska jag säga er! Därför bestämde jag mig idag för att gå ner till poolen. Att läsa och sola samtidigt har funkat asbra innan men då har jag kanske läst en spännande bok och inte halvinteressanta faktaböcker.

 Jag lyckades i alla fall läsa igom allt jag skulle, slog upp en del ord som jag inte förstod och struntade i ganska många :) Det braiga är att det jag läser nu är det läraren går igenom på nästa lektionen så sjävla anledningen till att läsa i boken är för att man ska hänga med bättre när han går igeom det. Så förhoppningsvis ska min halvförståelse leda till full försåelse efter lektionen :)

Jag känner mig lite som tjejerna i The Hills när jag ligger på min snygga solstol och pluggar till mitt drömyrke, riktigt bra motivation! Men det gör mig inte bättre på engelska...Det kommer Josse, det kommer!



Jag var ju i Turkiet för ett tag sedan med Pihlli och blev ganska brun (inte lika brun som Pihlli), men nu är jag blekast i USA! Vad hände där? Jag ska plugga och sola så mycket det bara går helt enkelt :)

Hoppas ni har det bra där hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0