En lång dag i Hollywood

Hey hey :)

Har så mycket att berätta. jag kom ju hit ensam, känner en som bor någon timma bort och har haft liite kontakt med några som ska gå på min skola. Från att vara ensam och lost har jag idag träffat ett gäng människor, hunnit skaffa två boenden med olika roommates! Nu ska jag berätta för detta hur detta gick till.

Jag har haft lite kontakt med en kille som heter Kurt, vi skulle mötas upp vid skolan idag och gå på en "boendetur" på plats hittade jag annan en kille och hans mamma och vi började snacka. Dom hade hittat ett ställe som skulle vara väldigt billgt. Vi gick dit och kollade, det var rätt skabbigt på utsidan men helt okej inne i lägenheten. Jag kännde ju lite att jag måste ha någon stans att bo och var så dum att jag hakade på första bästa. killen med mamman var trevlig men rätt tyst, hans mor snackade hela tiden, trevlig och go var hon med men hon pratade åt honom hela tiden :S Berätta om hans syskon, vad han jobbar med o.s.v när han satt med oss!! Kurt gillade inte stället och gick vidare. När jag och killen med mamman plus en till hade tackat ja till lägenheten så skildes vi åt och jag gick tillbaka till skolan för att möta upp Kurt igen. Då hade han och någtra till en lägenhet kvar att kolla på så jag hängde med. Whaaaa vilket ställe, Himelen, paradiset you name it! Lyx på högsta nivå med pool, gym och massa mysiga rum att hänga i (inte till bara en lägenhet utan till hela byggnade då) Skitfin lägenhet med två sovrum plus ett loft där en kan sova. Jag blev kär! allt sprillans nytt. Då tyckte killarna att jag skulle bo där med dem och jag hamnade i en jobbig situation. Ville av hela mitt hjärta bo där med dem, men hade ju redan sagt ja till den halvskabbiga lägenheten med killen med mamma, okej han heter Mark.  Men jag visste vad jag behövde göra, tog jag inte chansen på denna lyxlägenheten skulle jag ångra mig hela året och bo skabbigt bara för att vara snäll. och med tanke på att jag har hunnit hitta fler än ett boende på en dag och träffat massa potensiella roommates så tror jag inte att det blir svårt för dem att hitta någon anna som tar min plats, gav dem till och med numret till en som var intresserad. Men ändå, usch vad jag känner mig dum! Mamman bjöd mig till och med på lunch!!! Känner mig så dum som bara tog första bästa sådär utan att tänka. Var nog rädd för att det skulle vara ända chansen kanske. Förlåt Mark!!!!!!!! Men i alla fall så ska vi springa till våran lägenhet imorgn bitti så att den inte hinner bli uthyrd :) Jag betalar 1300 kr mer för att bo i den lyxigaste byggnaden ever, en minut från skolan, slipper skaffa gymkort, tvättmaskin finns i vår lägenhet och jag behäver bara stanna 5 nätter till på hotel. För den andra lägenhetn hade jag fått bo 8 nätter till på hotel, skaffat gymkort och gå ca 15 mintuer för att komma till skolan. Snälla säg mig att jag gjorde rätt val!

Bilder:


Mitt Motell!

Skolans bamba!

Mina tre roommates! Alla från Usa. Kurt i vitt, Shaun(Shawn), Djozefinn och Connor!

NU ska jag sova bort alla dåliga magkännslor och vakna upp till en ny dag med nya äventyr :) Ska registrera mig på skolan imorgon yo :p

Kommentarer
Postat av: Amandaa

Fett najs !! klart du gjorde jätte rätt, stiliga rommisar också ;)

2011-09-23 @ 10:43:27
Postat av: Johanna

Håller med amanda! klart du gjorde rätt val!! Låter awesome!!

2011-09-23 @ 15:28:45
Postat av: Josse*

Tack bryydar :)

2011-09-23 @ 16:30:25
URL: http://jstillsjagdor.blogg.se/
Postat av: Claudia

Du ska göra det som känns rätt för dig puss o kram....

2011-09-23 @ 19:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0