Jag finner inte ord för denna dag

Men jag ska göra mitt bästa!


Idag skulle vi gå och skriva på lyxlägenheten, vi gick dit och kollade på den en gång till och sedan tackade vi ja! Men då kom  snubben som jobbar där (rätt söt kille) och sa: I have some bad news......Den var redan uthyrd!! Den blev bortlovad innan första gågnen vi kolladepå den och han hade inte sett det :( Alla blev sjukt besvikna och arga såklart och killen som jobbade där skämdes en del. Men han hade två andra alternativ, större och dyrare dock. Men vi såg till att få lägre pris pågrund av vad som hände med lägenheten vi skulle fått. Men det blir fortfarande något dyrare och då blev en av mina roommates lite tveksam plus att han inte var med oss på plats så vi fick snacka via telefon hela tiden. Tillslut övertalade vi honom och allt var fixat! Trodde vi. Alla i USA ha något som kallas Social security number vilket jag som svenne inte har. Då fick dom för sig att jag skulle betala 4000 $ i avgif (ca 26 000 sek) Jag trodde att jag skulle dö, eller jag ville i alla fall klappa till den jäveln! (den söta killen som jobbar där) Men som tur var hade vi en grym mamma (Conners mamma) med oss och även denna motgång drog sig tillbaka...Usch vilken dag. Nu väntar vi bara på att killen som inte var med oss idag ska åka dit och skriva på sin del och sen ska vi alla göra en första betalning! Vi flyttar in den 28:e september om allt går som det ska. Med tanke på allt som har inträffat på dessa två dagar jag varit här så vill ja inte påstå att jag känner mig lugn eller säker på någonting. Dagen jag flyttar in får bli den dagen då jag sansar mig...

Jag har även registrerat mig på skolan idag, det gick hur bra som helst och jag träffade några där som verkade riktigt trevliga! Dock var det svårt att konsentrera mig för då hade jag ännu inte fått den goda nyheten om att jag inte behövde betala den där sjuka avgiten :) I alla fall så fyllde jag i ca 10000 papper , all personal är underbar och jag kan knappt vänta tills skolan drar igång! Om en stund kommer Emelie hit och hänger med mig. Det behövs verkligen känner jag:)

Här är lite bilder på första lägenheten, den vi inte ska bo i. Men den vi ska bo i är näst intill samma.


Trappan upp till loftet där Conner ska bo :)

Från loftet, det är ashögt i tak i köket och vardagsrummet, I love it!!!

Förlåt om jag skriver rörigt men jag är för jävla trött och shleten...Hoppas ni hänger med lite :)

Hörs snart igen, Saknar er alla som fan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0