Ord från en lång resa

Så där ja! Nu har allt börjat. Jag är på plats och ska nu fundera ut vad nästa steg blir :)

Igår flög jag hela dagen och lite till. Resan har gått rätt bra. lite lätt jobbigt att hitta på flygplatsen i NY, tror nog att jag ställde en fråga till alla anställda :) Det tog tid att gå igenom alla kontroller men mest för att det var så sjukt mycket folk. Alltså inget problem med visum och allt sånt, skönt som fan! Sista flygningen från NY till L.A var dock lite jobbigare, jag hade hittat till rätt gate i tid och kännde: yes! Nu är det bara 6 h flygning kvar sen är jag framme:) Väl på planet så tog det jätte lång tid innan vi startade och det visade sig att det var fel på vår flygmaskin, så av igen och vänta på ett nytt plan. Men det blev bara försenat med två timmar så det gjorde inte mig så mycket. hade varit katastrof om vi hade fått vänta över natten! Jag sov ca hela vägen och när jag vaknade upp och kollade ut genom fönstret såg jag mitt nya hem lysa upp mörkret och det var en sån där stund då jag kännde mig riktigt lycklig, så jävla häftigt jöö!

Väl framme så vart det lite strul med upphämtingen eftersom flyget var försenat. jag ringde la 4-5 gånger och förklarade vad som hade hänt och sa tid och allting så att dom inte skulle stå där och vänta i flera timmar. Men ändå hade dom inte kommit när jag hittade ut och fick stå där ett bra tag innan det kom fram en snubbe och undrade och jag hette Josefine och skulle plugga på MI. Å jäklar vilken häftig bilfärd, genom L.A och hollywood, känndes inte på riktigt, men när jag vaknade imorse så var det de:) På hotellet jobbar en Indier som suger på engelska och enligt honom hade jag tur som fick det sista tummet :S Jag hade ju liksom bokat och allting. Det hade tydligen inte gått att hämta betalningen från mitt kort och då blir man avbokad iatället för att ringa mig, kanon! men som sagt det löste sig jag fick mitt rum, träffade en far till en kille här som också ska gå på MI så vi ska träffas lite senare idag. Ska också träffa en som heter Kurt (Kört) så ska vi gå på roommte-date och se om det skulle funka att bo ihop. Annars har jag ingen aning om vad som hända skall. Får väl bli en heldagspromenad på stan och då menar jag inte Göteborg.

Haha ha en go dag så återkommer jag ikväll eller så! Njut av lite bilder nu för fan


Kändes inte så tungt att lämna Sverige en sån här dag.


Flygvärdinnefashion på högsta nivå!

Otroligt god mat! Faktiskt.

"Me and you, just us two"

Asäcklig jordgubbssmoothie! Dom tog typ brämhults jorgubbsjuice och mixa med 10 bananer...

Min Californina king bed :)

Svartvaror

Antingen så köper man egen frukost

eller så är man tacksam och äter vad som serveras!

Kommentarer
Postat av: sandra

Heej! hoppas du har det bra in LA ;)

2011-09-22 @ 20:36:36
Postat av: Claudia

Hej igen ja jag minns också att det var lite svårt att hitta på flygplatsen jag fick ta en buss och åka till en annan byggnad när jag var där för typ 20 år sen då hade flygbolagen olika byggnader....

Elin hälsar och Adam också....

2011-09-23 @ 19:24:33
Postat av: Josse*

Jag har det underbart här :) Låter krångligt Claudia! Hälsa tillbaka från mig

2011-09-24 @ 17:35:26
URL: http://jstillsjagdor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0