Hela vägen upp

God dagens!

Igår strök vi vår fösta California-aktivitet från listan, vi traskade hela vägen upp till skylten :) Fast man hamnar bakom skytlen och man kan inte gå fram och ta på den :( Här i hollywood är det vädligt populärt att ta bilen en bit upp i bergen och sedan hajka (vandra/powerwalka) upp till skylten. Det är en slinga på ca 4,8 km a la serpentinväg gjord av sand (endast uppför) vilket innebär att det är ett HELVETE att ta sig upp men inte så kämpigt att ta sig ner. Jag hade en förfärlig upplevelse under vandringen uppför, speciellt när restan av mitt sällskap traskade på utan att äns bli andfåffa :( tror tyvärr inte att jag kommer göra en retur på denna aktivitet på ett bra tag...Men visst var det häftigt att se alla kullar, dalar och baksidan av skylten!

Efteråt mådde jag skit, jag frös asmycket, fick migrän och var helt förlamad och trött. Kan bero på att vi inte åt något föräns två timmar efteråt...Jag och Kurt åkte i alla fall till IKEA och köpte en byrå till mig, snygga vinglas och goa doftljus :) Sen när vi kom hem gick jag och Sean ner till bubblepoolen som var Kall!? Kvällen avslutades som alla andra kvällar hemma hos oss, film och glass...denna gågnen mer välförtjänt än an någonsin förr.

Nu sitter jag med alla mina läxor, snart ska jag sätta ihop min byrå och sen gå till gymmet och bränna glass!

ha det gött :D


Kommentarer
Postat av: Mamsen

Häftigt gumman,

Ps. det blir nog bra när Jean eller Shan hur det nu stavas tar bort pluggarna i öronen

2012-01-17 @ 08:24:45
Postat av: Faster

Ni är duktiga som nyttjar friskvård samt är kulturella. Så nära skylten var inte vi mc:åkare när vi var där.

Kramar

Agneta

2012-01-19 @ 06:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0