Festivalfunktionär

 
 
Hejsan Hejsan!
 
 
Nu har jag redan lyckats bli rastlös och otåligt i väntan på jobb så däför slängde jag iväg två an sökningar som funktionär på våra kommande Göteborgsfestivaler Way out West och West Coast Riot. Jag såg till att nämna min lilla USA utbildning och att drömmen faktiskt är att jobba med festivaler. Båda skickade besked radan idag på att jag blivit antagen (jag sökte igår). På Way out West fick jag ansvarsområdet Artistservice vilket innebär att jag kommer jobba med artistlogerna, checka in artister och annat gott. Det stod i mailet att det var den mest ansvarsfyllda uppgiften man kunde få så det passar ju mig helt perfekt.
 

Anledningen till att jag inte sökt tidigare är för att jag inte haft lust till att sälja öronproppar, samla tomburkar och visitera fulla festivalbesökare som alla andra 14-åringar gör varje festival man går på men så igår fick jag ett ryck och kände: hellre det än att sitta här och mögla! Jag är sjukt nöjd att jag sökte och att jag fick en sådan spännande uppgift, hoppas på att jag träffar lite viktiga människor där så att jag kan få lite tips på hur man tar sig in i branchen. Skapa kontakter är ju väldigt viktigt, speciellt när man inte har några :)
 
 
 
Den andra festivalen är redan på torsdag, det är bara en en-dagsfestival och jag vet ännu inte vad jag kommer att få jobba med. Jag fick bara ett mail där det stod att de absolut ville ha med mig och att jag skulle vara på plats kl.11 för att då bli indelad i en arbetsgrupp. Spänningen stiger!
 
Tyvärr är det obetalt arbete så jag fortsätter min resa mot total fattigdom, men om jag gör ett bra jobb och snackar med rätt människor så kanske det leder till något av nytta, typ ett jobb eller i alla fall något snyggt att lägga till i CV:t
 
Jag får tacka för mig, hoppas ni har det bra ute i det Svenska sommarvädret!
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0