Getaway Rock Festival 2012

 
Hej på er alla glada och tokiga!
 
Nu är jag hemkommen från Gävle efter 5 dagars mys i naturen. Jag har haft en underbar upplevelse och vi hade jävligt tur med vädret. Robin körde hela vägen upp och hela vägen hem, mycket starkt gjort! Det tog ca 7 timmar per väg och då ingick mat/kissepaus. Vi slog upp våra tält där några av Robin och Stoffes kompisar bodde och detta campet hade fått det fina namnet "Fel Camp" och det var ju verklige fel camp också, förutom de 4 personerna som vi kände så var resterande invånare jävligt osköna. Då och då besökte vi lite andra göteborgare som bodde i närheten och dom såklart jättetrevliga!
 
Från campingen till själva festivalområdet (scenerna) tog det ungefär 10 minuter att gå vilket gjorde det hela lite jobbigare. Det var ju alltid band utspritt över hela dagen som man ville se och då orkade jag inte gå fram och tillbaka mellan capingen, när man väl hade tagit sig till festivalområdet så stannade man där rätt länge och när man gick tillbaka så vart det att man satt kvar. Jag missade väl 3 band eller så på grund av detta men det gör mig inte så mycket, jag tog mig självklart till dom viktigaste.
 
Det bästa med festivaler är nog all inspiration man får. Jag kollade upp alla banden innan jag åkte, precis som vanlig och skapade mitt eget lilla spelschema med dom bra banden och även dom som verkade vara bra. Detta resulterar alltid i att jag kommer hem med några nya favoritband samt en lista med ny musik som jag måste lyssna in mig på. Kanonkul är vad det är! Det näst bästa med festivaler är alla nya vänner man får. Oftast träffar jag inte lika mycket nytt folk som jag hade förväntat mig, men dom få man träffar blir man faktiskt ganska bra vän med :)
 
Här kommer lite bilder från detta spektakel:
 
              Påväg upp handlade jag på systemet för andra gågnen i hela mitt liv :)
 
            
Skönt med salladsbar på coop och fräscha bajamajor!
 
 
 
 
 
              Fredrik och Stoffe skrev bara gulliga saker på tälten
 
                                                                                               
Man blir så hungrig på festival, tillslut äter man fan vad som helst
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0