Semester på landet och punkrocksfestival

 
Halloj i stugan. Nu har jag inte varit speciellt aktiv här på bloggen, kan ha och göra med att det inte finns något intressant att skriva om. Jag har ju inte lust att pracka på er en massa onödig information :)
 
Sedan vi hördes sist så har jag besökt Farmor på landet och jobbat som volontär på West Coast Riot. Jag har även tränat, bakat och varit på pubbquiz. Att åka till farmor var grymt trevligt. Jag har inte varit där på år och dar. Självaste farmor har jag heller inte sett på ett bra tag. Vi åt god mat, spelade yatzy på min iPad, besökte Ullared, spelade badminton och åt på amerikansk restaurang. Som grädde på moset kom även min underbara faster och hennes man förbi sista två dagarna :)
 
På festivalen fick jag sitta i garderoben och hänga in folks väskor och jackor. På grund av det braiga vädret så blev det tyvärr inte så mycket jackor, vi fick in en stackars skinnjacka samt 10 tjocktröjor. Det var dock populärare att hänga in väskor, tror vi omhändetog ca 101 väskor. På dessa 13 timmar som jag och en kille stod i garderoben så blev det alltså inte så stressigt som jag hade trott. Med min erfarenhet från garderober på krogen så hade jag förberätt mig på totalt kaos! Men där satt vi, stog vi och hoppade vi på samma ställe medan resterande folk sprang runt som galningar blanf scenerna, ölserveringen och bajamajorna. Det bästa med festivalen var nog alla snygga tatuerade grabbarna som gick förbi vårat tält. ÖGONGODIS!
 
Igår var jag på pubbqiuz med en dam jag träffade på Getaway i Gävle och hennes kompis. Mycket trevliga kvinnor :) Temat på frågesporten var film och musik, till min besvikelse var det inte det gamla goda 1-X-2 systemet vilket innebar att man var tvungen att veta det rätta svaret utan att få några alternativ. Svårt var det men vi fick ändå fram några korrekta svar, dock ledde det oss inte till någon vinst. Bättre lycka nästa gång!
 
En härlig bild på gänget när vi var på restaurang :)
 
Mor och Far
 
Så här har dom inrett en gammal bensinstation, fräsigt värre. Grym mat var det också!
 
Mamma beställde in ribs och fick så mycket mat att det hade räckt åt oss alla.
 
Min efterrätt :)
 
På väg ut mot röda sten. Hade inte sett det svenska havet på lääänge
 
Garderoben låg fint till :)
 
Det enda bandet jag fick se lite av när ska skulle hämta mat.
 
Nuså, nu får det räcka! Tack för mig, vi hörs kanske snart ingen
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Faster Agneta

Du är snäll som nämner oss i din blogg, du kunde ju mörkat oss. Det är alltid lika roligt att träffas o tjötas. Många regniga o blöta kramar från oss som hela tiden tror på sol o därför kör våra mc:ar,detta gör man frívilligt men jag funderar skarpt på att INTE semestra i vårt fantastisk land någon gång alltså aldrig MER. Kram från faster.

2012-07-30 @ 22:14:04
Postat av: Claudia Noble

Vilka fina kort och fräck resturang ala Amerika...

Svar: Ja, det stället är kanonhäftigt! Ligger inte långt från där farmor bor :)
Josefine Sinclair

2012-10-10 @ 20:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0