Japaner och Köttbullar



Hej hopp din lingonsnopp!

Den här veckan är ju så underbar, FINALS WEEK! Jag känner mig rätt redo då jag inte äns behöver få godkänns på ett ända prov för att klara kurserna, men jag pluggar och är nervös ändå. Man kan ju passa på att försöka få bra betyg när man ändå är här. Men jag vågar inte lova något än.

Imorgon har vi ett stor projekt som ska lämnas in och visas upp inför klassen, detta har känts som en knöl i r***n hela vägen för oss alla i klassen och trorts att jag nästan är klar känns det som att jag saknar massa saker :(
I alla fall så möttes jag och min klasskompis Madison upp på skolan i lördags (den är öppen 24/7) och när jag satt på utsidan och väntade på henne så fick jag uppleva japansk bongotrums-katastrof.
Det var någon Japansk konsertafton i konserthallen så då var dom tvugna att tvinga fyra stackare att stå å banka sönder sina trummor i flera timmar på utsidan för att locka folk till festligheten. Jag vet inte varför jag satt kvar men man blev ju lite orolig när det kändes som att dom var innuti mig, Madison dök upp efter 15 minuter...

Över till en bättre händelse!

För några dagar sedan kom jag på att jag vill göra köttbullar någon dag och bjuda killarna på riktig svensk mat. Så igår ringde jag Emelie, vi åkte till Ralphs (Ica) och köpte lite ingridienser. Vi var berädda på att köpa tranbärssylt istället för lingonsylt men blev positivt överasskade när ett par burkar Felix Lingonberry jam fanns inködda på översta hyllan. Vi båda blev helt lyriska och Sean som hängde med kollade på oss som om vi var två väldigt konstiga personer. När vi handlat klart for vi hem och rullade köttbullar, mosade potatisar och kokade brunsås! Jag har personligen inte ätit köttbullar med mos, lingon och brunsås på 100 år så för mig var det en jävla matupplevese! Så Himla Gött :D

Nu sitter jag här, dagen efter och njuter minst lika mycket av köttbullemiddag numer 2.

Så, idag har jag avklarat 3 finals---> music networking (gick kanon), media relationships (gick rätt bra tror jag) samt Music licensing (gick bra men kunde gott en aning bättre....fast det gick ändå bra)

Jag har också beställt en kamera :)

Här kommer lite bilder (från den fula kameran jag har)


Nicole har två kompisar som hälsar på så vi tog tunnelbanan till Universal City Walk


Så här bra blir mina bilder i mörker :) i alla fall så är det här en lång buss som kör oss upp för den långa branta backen så vi slipper gå upp till Universal City


Min första frozen yogurt! Ganska smaklöst...men nyttigare än glass...fast fortfarande rätt onyttigt


KÖTTBULLAR!!!!!


LINGONSYLT!!!

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ser jättemumsigt ut:)

2012-03-14 @ 07:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0