Hitta tillbaka

Hej min käraste blogg!
 
Jag har tagit lite semester från dig p.g.a inspirationsbrist, typ...
 
Jag har varit hemma ett tag nu och efter det första veckorna  har jag inte kommit på nogot kul att skriva om, men när jag tänker efter så har jag ändå varit med om en del intressanta upplevelser ändå.
 
Jag tänkte trycka ihop allt lite snyggt i detta inlägget och sedan fortsätta med bloggen som vanligt.
 
Så, om vi går tillbaka i tiden lite. Efter att jag var funtionär på West Coast Riot när jag fick sitta 13 timmar i garderoben väntade ett något roligare funtionärsjobb på Way Out West, där jobbade jag backstage på den stora scenen och fick syssla med saker som logeinredning, servering av mat, springa lite ärenden åt sjävlaste backstage-managern och läsa artisternas "riders" (deras listor på allt dom önskar under sin vistelse). För mig var detta väldigt nytting och spännande. jag har läst mycket om detta under min utbildning och det var sjukt kul att får vara med om det i verkliga livet :) Tyvärr fick jag inte några direkta kontakter från denna upplevelse heller, jag pratade en del med personerna som "jobbade på riktigt" men fick inte ur dem några bra tips eller telefonnummer :(
Jag har även mailat företaget som driver Way Out West flera gågner utan några svar...
 
Efter Way Out West har jag gått på en del söndagsquiz, hjälpt mina goa vänner Amanda och Marcus flytta till sitt radhus i Floda, kört vilse i asjobbiga Göteborg (hamnade på Hissingen när jag skulle till Nisse terminalen), gått från att träna varannan dag till att träna 5 gågner i veckan. Jag har hittat en ny TV-serie som är så jävla bra, Once Upon a Time heter den.Jag har varit hos doktorn för 300 spänn och varit på Mallorca :)
 

Mallorca, eller Magaluf som jag faktist åkte till var helt fantastiskt! Jag och bror min skrapade ihop denna resa två dagar innan. Alla sistaminuten-resor var slut och vi var nära på att ge upp men så hittade vi separat flyg och hotell till antingen Sardinien eller Mallorca. Vi valde att åka till Magaluf för det blev billigast så. Flyget gick bra men när vi kom fram vart det lite struligt med transfern, vi hade ingen aning om vilken buss vi skulle hoppa på eller vem vi skulle fråga. Bruden i informationsdisken sa att vi hade för lite papper från vårt bokningsföretag och vi fick hjärtstillestånd och grått hår. Tillslut kom vi fram till att vi skulle fråga busschauförerna själva och dom ledde oss till någon som ledde oss till någon annan och vips så satt vi på rätt buss. Hahah 3 timmar senare var vi framme på hotellet. Magaluff som helthet var underbart, fin strand, fina restauranger, cool bar/nattklubbsgata och tack och lov, inga jobbiga försäljare som tvingar in dig i butikerna och försöker kränga fake-armanigrejer! Hotellet var en klass för sig, bara brittiska, bleka, överviktiga ungdomar med ohälsosamma solbrännskador, personal som knappt kunde engelska och bambamats-buffé. Vi hade fint väder de 4 första dagarna tror jag, fast på torsdagen blev det storm, åska och blixtar från helvetet, monsoonregn och megahagel. Blåste som fan gjorde det också. De två sista dagrna var rätt molniga fast vi fick lite färg ändå :)   Återvänder gärna till Magaluf men tar nog ett annat hotell nästa gång, utan allinclusive.
Hagel, jag trodde att folk kaste saker mot våran balkong :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0