Sweden Rock Kryssningen

 
 
Nu är jag hemma igen! Okej jag kom hem i fredags, sent som fan. Och jag är fortfarande trött :)
 
Kvällen innan jag skulle åka var inte lika grym som själva kryssningen. När jag skulle sova så passade jag på att dubbelkolla sms-biljetterna från SJ som jag hade haft i ca en vecka. Tänkte att det var lika bra att kolla en gång till och tur var väl det för dom var borta...Jag fick lite lätt panikångest så där runt midnatt och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Jag slängde iväg ett sms till min kontaktperson på Sweden Rock och till min stora förvåning fick jag svar. Det visade sig att biljetterna hade försvunnit då jag uppdaterade min telefon. Så jävla lyckat, vi höll på där mitt i natten och försökte få biljetterna skickade igen men inget hände. Jag bestämde mig för att ringa kundtjänst tidigt på morgonen efter istället. Detta gjorde jag och det löste sig :) Annars har allting gått superbra!
 
Resan upp gick kanoners, väldigt smidigt med buss, tåg och tunnelbana (jag åkte åt rätt håll på första försöket). Väl på båtterminalen fick jag vänta en stund innan dom andra dök upp. Först fick jag en liten rundtur och sen satte vi oss i incheckningen. Jag hjälpte till med att göra iordning kuvert till band och personal med deras hyttnycklar, matkuponger, schema och pass. Själv fick jag två pass, ett för terminalen och ett som jag hade i logen. Mellan typ 16 och 19.30 höll vi på med detta tills alla hade hämtat ut sina kuvert och gått på båten. Sist men inte inte minst fick vi äntligen kliva ombord vi med. Jag dumpade mina saker i min överdrivet fina hytt, gick vilse lite på båten och sen hittade jag mina nya kollegor vid scenen. Det bästa med hela den här grejen var människorna (personalen) ett sånt jävla gott gäng som jag verkligen klickade med på en gång. Alla var så sjukt tajta, scenteknikerna, securitygubbarna, artistservicefolket och alla dom där som göra lite allt möjligt. Vi hade svinkul hela tiden! Alltid uppskattat med nya vänner :)
 
En annan väldigt bra sak med kryssningen var maten, jag åt oxfilé båda dagarna, stor frukostbuffé och hade det inte vart för min diet så hade jag kunnat äta massa godis och dricka läsk också. Men det gjorde jag inte, inte ens lite, så jävla bra é jag!
 
Banden var helt okej, lite väl gubbrockigt så inte riktigt min typ av musik. Alla vär jävligt trevliga och några var väldigt glada i hatten. Dom som var gladast i hatten var ju självklart de vanliga besökarna. Sicka godingar man kunde hitta på båten asså...
 
Nu ser jag fram emot sommaren och vad den har att erbjuda, ska bli svinkul att jobba på Sweden Rock festivalen, speciellt nu när jag känner lite folk där. Hoppas på att få åka ner till Sölvesborg nån gång innan också å vara med på lite möten och andra förberdelser.
 
Så här såg havet ut
 
Blev inte så värst mycket bilder men här är några i alla fall.
 
Vi hörs!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0