Små förändringar

 
Happy Sunday gott folk :)
 
Idag har vi fantastiskt fint väder med strålande sol och snöiga grankronor. Känns ganska gött när man sitter i bilen och kisar sig fram på gatorna. Tryggare blir man när hela jävla Mölnlycke är ute på söndagspromenad.
 
Denna veckan har gått väldans fort. Nu har jag ju börjat jobba på Nodic Wellness också så det blir lite mera jobb framöver, det känns jättebra och det ska bli gött med lite mera stålar :) Fötutom ett nytt jobb så har veckan på systemet vart en aning annorlunda den med. Lite action mellan civilvakten och en snattare. Jag borde inte säga detta högt men jag tyckte det var skitspännande. Vår kvinnliga lilla vakt hade spanat in en tattare bland sprithyllorna och smög med honom till kassan där hans kompanjon distraherade vår gottländska kassörska medan han smet förbi och låtsades som han inte råkat sno med sig några flaskor, men det gick ju åt helvete för kunden efter visade ju sig vara en civilklädd väktare och där var dramat igång. Det slutade med att gärningsmannen smällde in henne i glasdörren och sprang för livet ut på gatan. Poliser och hennes kollegor kom till butiken och stannade i flera timmar för att utreda något som inte gick att utreda eftersom stolpskottet lyckades smita....Detta gav min dag lite mera spänning. Verkar rätt kul att vara civilvakt ändå :)
 
Min käre fader har äntligen gått å köpt sig en liten Cadillac och i veckan kom den på posten och in i garaget. Den var inte så liten...Men stort grattis säger vi till Padre!
 
 
Vrålåket!
 
Efter 9,5 timmars stående i receptionen på gymmet fick jag lite skoskav och som plåster på såren satte jag på simsonsplåster och åt jordgubbar,
 
Ingen riktigt vecka utan näsblod!
 
Nu ska jag titta lite närmare på min ekenomi, ha det gött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0