Arbetsintervju å sånt

Hej på er alla!
 
Gött med plusgrader tycker jag, skiter i om det regnar nu för 17 minus är fan inte okej! Slaskigt och härligt blir det ju tyvärr, halt som satan på vissa ställen är det också, men jag står fast vid min åsikt, det är mycket bättre än sjuka minusgrader.
 
För ett tag sedan slängde jag iväg ett mail till det flesta sportlifeklubbarna i Göteborg, eller Nordic Wellness som dom numera heter. Till min stora förvåning fick jag svar av nästa alla inom bara några dagar. Det är något helt annat än vad musikindustrin har gett mig sedan jag kom hem fårn USA. Jag vet inte hur många mail jag och skickat, eller hur många timmar jag lagt ner på att skriva "bra" mail. Men i alla fall så behövdes personal till anläggningarna på Hisingen. Detta är också bara ett extrajobb men förhoppningsvis lite mer passande för mig än vad Systemet är. Var på intervju igår och det gick nog rätt bra. Jag är inte speciellt begåvad när det gäller att ge bra svar på frågor som: Varför vill du jobba här? Vad tror du att ett jobb hos oss innebär och Vem fan är du? Men trots mitt svammel gick jag vidare till provjobbning :) Detta är jag mycket glad över och hoppas att jag även lyckas med detta så att jag får jobbet.
 
För er som bryr er så har jag denna månaden börjat köra på gluten och laktosfritt. Varför? Jo för att jag alltid har gravidmage och för att "systemet" är lite trögt. Jag tror inte att jag är allergisk men möjligtvis överkänslig. Läste om en tjej med samma problem på en annan blogg där hon hade fått detta tipset. Det är fan inte lätt att hitta grejjer hemma som går att äta och glutenfria produkter är rätt dyra, men det kan vara värt ett försök.
 
Annars händer inget utöver det vanliga, jag har inte gjort mycket alls den senaste tiden. Lugna helger, en del jobb, träning och lite shopping. Råkade köpa ett par mysbrallor för alldeles för mycket pengar men oj va mysiga dom är. Bättre kvalitet får man leta efter :P
 
Hoppas allt är bra med er!!! Vi hörs snart igen :)
 
Här har vi dom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0