Sweden Rock 2013

 
Nu är jag hemma igen!
 
För er som missat så har jag spenderat senaste veckan i Norje strax utanför Sölvesborg. Hårdrock, brinnande solsken, kalla och långa nätter är en bra sammanfattning av dessa 6 dagar. Jag är fortfarande en aning sliten men inte värre än förväntat. Dock om man kollar på mina naglar så kan man ju undra va fan jag har haft för mig egentligen.
 
Tog mig ner i tisdags med tåg, inga problem alls, hämtades upp vid stationen och släptes av på festivalen. Så jävla skön känsla när man kommer i bilen och ser en by av gigantiska scener dyka upp bakom träd å annan skit. Då pirrar det gött i Josses mage :) Första dagen hade vi ett litet möte med alla som skulle bakom scen och tog en liten guide-tur runt området. På onsdagen hade vår scen inga spelningar men Kiss som spelade på torsdagen kom redan med några av sina lastbilar (bara 20 stycken) på kvällen, en del av deras crew dök också upp. Jag och en annan tjej fick ansvaret för Kiss-produktionen och det var en del jobb kan man säga. En utav deras 8 loger skulle dukas till en fin restaurang med linnedukar, roser och tända ljus. Själva bandet såg vi inte så mycket av för dom blev körda hela vägen till logerna, körda till scenen och sen körda från scenen dirket till hotellet men man fick sig några glimtar här och där ;) Extremt ocharmiga kostymer måste jag säga. på nära håll ser det ut som en 3-åring har sytt dem.
 
Några andra av de band som spelade på vår scen var Europe, Rush, Krokus och Doro. Inga band som jag personligen lyssnar på men det lät i alla fall inte förjävligt. Europe spelade så sjukt jävla aslänge så efter 20:e låten fick vi alla hjärnblödning, och då var det bara 8:a låtar kvar...En av två låtar jag kände igen var final countdown som dom självklart spelade sist, men det gjorde dom bra :)
 
I övrigt så har det varit ganska slitsamt med lite sömn, sjukt varma dagar och sjukt kalla nätter. Det blir svårt att hålla igång under så lång tid. Under dagarna blev det mycket väntande och då kunde man ibland nästan somna stående men så länge man hade något att göra så funkade det mycket bättre. Detta är svinroligt att göra då och då men skulle aldrig klara att jobba på det viset hela tiden. Det bästa med att jobba som artistvärd är att man får läsa bandens ridrar (listor på allt som ska finnas i logerna och på scen). en del band är normala och vill ha typ mat, dricka och handukar men vissa ansra vill ha speciella stolar, exakt längd på bord, importerade drickor som inte finns i Sverige osv, själv kom jag på min egen rider som jag ska skicka in till nästa år. I min loge vill jag ha ett berg av jordgubbar, små friserade pudlar i olika färger, tacobuffé och en chokladfontän. Kanske en hängmatta också. :)
 
Resan hem var inte lika sämrtfri som ditresan. Ett tåg hade lyckats köra på en ko någonstans i skåne så mitt tåg blev inställt och vi fick äran att åka ersättningsbuss istället. Efter 45 minuters väntan kom några stackars bussar som körde mig till en station där jag fick ta ett annat tåg till rätt station där jag sen kunde ta tåget som gick till Göteborg. Helt jävla underbart!
 
Här bode jag och 6 andra tjejer under veckan, inte det allra vackratse men var sjukt nöjd med att få sova inomhus. Tyvärr delade en hel korridor på en toa utan vattenkran samt en dush med endast kallvatten som inte gick att låsa.
 
Två glada kollegor, Anna och Andreas :)
 
Två allvarliga kollegor, Emmy och Lizette :)
 
Hälften av Kiss resväskor
 
Några halvtaskiga bilder fårn Kiss spelning. faktiskt den enda som jag kolla de på från rätt håll.
 
Fick en tackskylt :)
 
En mc som alla banden fick signera
 
Några som tog sig en sup när allt var över :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0