Glad Påsk!

God morgon på er! Solen skiner idag med, ett tecken på vår kanske?
 
Jag hoppas alla har haft en bra påsk :) Själv har jag inte firat sådär överdrivet mycket. Jag köpte varsitt påskägg till far och mor men ägget som jag och min bror fick åt han och hans fulla kompisar upp så jag fick köpa mitt eget. Det bästa var när en dyngrak kärring kom in i godisbutiken, snubblade sig fram, tog en påse utan att väckla ut den och började lassa i EN sorts godis. Detta kostade henner typ 40 spänn. Undrar om hon åt upp det...
 
Det var ovanligt mycket personer med "alkoholproblem" ute igår, eller dom var extra fulla skulle man kunna säga. Jag jobbade på systemet igår (lördag) och märkte inte av något just då men på väg hem fick jag beskåda en å annan goding skämma ut sig. Satt fyra gubbar vid korsvägen bland annat som alla satt och halvsov och det var nog inte för att dom var trötta. Tråkigt det där men det blir ju så när systemet har stängt två dagar irad, då köper dom för att det ska räcka också råkar dom dricka upp allt första dagen istället. Typiskt.
 
Hur som helst så var det min sista dag på systembolaget igår. Jag hade bakat kärleksmums fast vita, silviakaka heter dom och är minst 1000 gånger godare. Vi får väl ser om jag kommer tillbaka men just nu jobbar jag endast på Nordic Wellness där jag än så länge trivs väldigt jävla bra. Det är gött att både jobba och träna på samma ställe om inte annat :)
 
I fredags var jag på 22-årskalas i Floda. Amanda hade bakat ananaspaj, kladdkaka och rosa maränger och trots att det bara var fredag vräkte jag i mig (kanske lite för mycket) men det var så jävla gott!! Runt 10 på kvälla skulle sällskapet vidare ut och jag åkte då hem till ett annat kalas. Robin hade lite folk hemma (dom som åt upp vårat påskägg) och några var nyktrare än andra. Det var ändå ett bra avslut på kvällen och alla gick hem lagom till at jag skulle gå till kojs.
 
Födelsedagsbarnet :)                                                 Jag och Pihl
 
Det här händer om man däckar i våran soffa...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0