Trädgårdsmästare

 
Tjoho, allt väl?
 
Igår var jag på en görtrevlig födelsedagskalas här i mölnlycketrakterna. Jag festade till det ordentligt och lyckades klunka i mig 4 glas cola zero! Det var så jävla mycket godare just igår så jag kunde inte sluta. Kanske för att det väckte min lilla sockertarm...Inte bjaaa :(
Vi hade alla skön kväll i alla fall, kändes som en härlig sommarkväll men efter 5 minuter på altanen så gick det inte längre, jackan och skorna åkte på. Jag var hemma ungefär halv ett på nattekvisten och somnade gott som fan!
 
Söndag har det varit hela dagen och den inleddes mes lite sovmorgon, frukost så sent som kl:10 och sen bar det ut i trädgården. Jag, mor, far och kattfan planterade ett äppelträd :) Jag hade hoppats på lite mer mask i jorden men det ända vi stötte på i djurväg när vi grävde var mördarsnigelägg, som vi utrotade omgående. När trädet satt fast i marken kände jag att jag gjort mitt så jag gick in och kollade på resor till Los Americos. jupp thats right! Åker förhoppningsvis dit i Augisti och hälsar på mina saknade vänner och hundar.
 
Förutom äppelträdsplantering så har jag även hunnit med lite bakning denna lediga dag. Ännu ett försök till nyttig men ätbar kakbakning. Gick ganska bra, bättre än förra gången, men ändå inte asbra. Det blev jordgubbsmuffins med mandelmjöl,sojamjöl, vaniljpulver och stevia som utbytesingredienser. Stevian smakar lite eftersmaken i cola light/zero fast det är ett naturligt sötningsmedel som inte framkallar cancer, tror jag.
 
Imorgon ska jag på möte, viktig som man är, sen ska jag jobba och på kvällen blir det bubbelpool på vå exclusive klubb med kollegorna. Skönt med en lite spexigare måndag tycker jag. Vanligtvis är måndagen en sån där dag som bara är allmänt vanlig och försvinner på ett kick.
 
I veckan ska jag försöka hinna med ett besök hos optikern, gå på bio med min bror och möjligtvis boka resa till USA.
 
En superglad katt och lite rabarber
 
Mamma och Pappa har under helgen planterat en lång rad med buskar.
 
Jag grävde min egen grav, eller jag menar ett äppelträdshål.
 
Äntligen får Simba vara ifred i sin egen trädgård.
 
Våra inhyrda trädgårdsmästare
 
Bakglädje!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0